De Twentse Zorgcentra vindt het belangrijk om goede zorg te bieden. Om dit te waarborgen is het van groot belang goed naar jou als cliënt(vertegenwoordiger) te luisteren en daarom nemen wij bij klachten en onvrede de klager serieus. Dat is onze visie en ons motto daarbij is: “iedere klacht is een gratis advies”. De Twentse Zorgcentra wil dat je jouw klacht op eenvoudige wijze kenbaar moet kunnen maken bij degene die de klacht het beste kan oplossen.
Klik hier voor onze klachtenregeling.
Van deze klachtenregeling is ook een cliëntvriendelijke versie gemaakt.
Klik hier om de cliëntvriendelijke versie van de klachtenregeling te bekijken.
De Twentse Zorgcentra doet er alles aan om eventuele klachten naar tevredenheid te behandelen en op te lossen. Heb je een klacht dan is het bespreken van jouw klacht met de betrokken medewerkers of de leidinggevende de eerste logische stap. Dat is ook de beste weg omdat jouw klacht dan snel kan worden opgelost. Wanneer in de contacten met het team jouw klacht niet opgelost wordt, dan heb je de volgende mogelijkheid: de klacht voorleggen aan de manager of de regiomanager.
Je kunt je bij het bespreken van een klacht laten ondersteunen. Bijvoorbeeld om te bemiddelen in het zoeken naar oplossingen. Binnen De Twentse Zorgcentra kun je die ondersteuning krijgen van klachtenfunctionaris Mirjam Dopheide of cliëntvertrouwenspersonen Annemieke Bijkerk en Saskia Hoogerbrugge.
Klik hier om de cliëntvriendelijke flyer te bekijken waarin wordt uitgelegd wat zij doen.
Klik hier om een filmpje van Annemieke Bijkerk te bekijken.
Klik hier om een filmpje van Mirjam Dopheide te bekijken.
Ontvang je zorg vanuit de Jeugdwet? Dan kun je terecht bij een vertrouwenspersoon van het Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg (het AKJ): Heleen Tijhoff.
Klik hier om een filmpje te bekijken waarin Heleen zichzelf voorstelt.
Heb je te maken met zorg die je niet wil? Dan kun je terecht bij een vertrouwenspersoon die er speciaal is voor vragen bij onvrijwillige zorg. Bekijk hier de cliëntvriendelijke flyers waarin wordt uitgelegd wat zij doen.
Klik hier voor de flyer van Margreeth Rebers.
Klik hier voor de flyer van Jody Kurvink.
Deze functionarissen en hun contactgegevens kun je ook terugvinden op een poster.
Klik hier om de poster te bekijken.
In de maanden september, oktober en november (2022) is er een inloopspreekuur voor cliënten en hun familie/wettelijk vertegenwoordiger(s). Je kunt zonder afspraak binnen lopen met vragen over de zorg die je krijgt. Of als je ontevreden bent over bepaalde zaken en het niet lukt om dit met je (persoonlijk) begeleider op te lossen. Of als je gewoon even wilt kennismaken. Je mag iemand meenemen naar het inloopspreekuur en er zijn geen kosten aan verbonden. De vertrouwenspersonen en klachtenfunctionaris werken niet bij De Twentse Zorgcentra.
Je kunt je klacht ook formeel laten behandelen door de onafhankelijke Regionale Klachtencommissie Twente. Onder aan deze pagina vind je de contactgegevens.
Klik hier voor informatie over de Regionale Klachtencommissie Twente.
Klik hier voor de klachtenregeling bij algemene klachten.
Klik hier voor de klachtenregeling onvrijwillige zorg.
Klik hier voor het jaarverslag 2022 Wzd-klachtencommissie Regionale Klachtencommissie Twente.
Klik hier voor het jaarverslag 2022 Klachtenadviescommissie Regionale Klachtencommissie Twente.
Direct je klacht melden? Klik dan hier.
Annemieke Bijkerk
Vertrouwenspersoon cliënten
T 06 - 51 41 41 20
Mirjam Dopheide
Klachtenfunctionaris
T 06 - 41 26 78 48
Regionale Klachtencommissie Twente
Secretariaat
T 088 430 4001