Nieuws

'Blik op Werk' keurmerk voor zesde keer behaald

04 maart 2014  |  deel dit bericht

Ons re-integratiebureau RuimBaan biedt haar diensten aan voor mensen die een grote afstand hebben tot de arbeidsmarkt. Veelal hebben ze een arbeidsbeperking maar willen toch participeren op de arbeidsmarkt. Onze cliënten willen deel uitmaken van de arbeidsmarkt en groot gelijk hebben ze!

 

Werk geeft mensen een manier van dagbesteding, het zorgt voor sociale contacten, het is een ontwikkelingsproces voor onze cliënten en het geeft ze voldoening.

 

Om bovenstaande goed vorm en inhoud te geven en gefocust te blijven op de kwaliteit die we leveren, hebben we nu al voor het zesde jaar het kwaliteitskeurmerk van Blik op Werk verdiend. Het is een keurmerk dat voor de re-integratiebranche geldt en waarmee je aantoont dat je aan alle aspecten waar kwaliteit om draait, voldoet. Bij het UWV en gemeentes hechten ze grote waarde aan dit keurmerk.

 

De toetsing gebeurt op verschillende vlakken. Dit jaar zijn we ge-audit op de volgende onderdelen:

  • Cliëntenaudit: steekproefsgewijs neemt de externe auditor bij cliënten gesprekken face-to-face af. De cliënten worden bevraagd op tevredenheid, bereikbaarheid, serieus genomen worden en ga zo maar door. We hebben dit onderdeel afgesloten met een 9,3! Hoe fijn is het om vanuit de cliënten terug te krijgen dat ze zo tevreden zijn.
  • Cliënttevredenheidsonderzoek: via een extern bureau krijgen alle cliënten een vragenlijst toegestuurd die over tevredenheid gaat. Het gemiddelde cijfer moet minimaal een 6,5 zijn om in aanmerking te komen voor het keurmerk. RuimBaan behaalde hier een 8,6! Het landelijk gemiddelde ligt op een 7,6 dus weer een bevestiging dat we voor onze cliënten goed bezig zijn.
  • Opdrachtgeverstevredenheidsonderzoek: alle opdrachtgevers krijgen ook de uitnodiging om vragenlijsten omtrent tevredenheid in te vullen. Ook hier geldt de norm dat je minimaal een 6,5 moet halen. RuimBaan behaalde hier gemiddeld een 7,8. Ook net iets hoger dan de 7,4 wat het landelijk gemiddelde is. Bij zowel de cliënten als de opdrachtgevers waren er geen klachten aangegeven.
  • Resultaten aanleveren: Ieder jaar moet RuimBaan alle afgeronde trajecten aanleveren en afhankelijk van de soort trajecten moet een x-percentage succesvol zijn. Ook moeten we op papier aantonen wat ons opleidingsplan voor medewerkers is etc. zodat de kwaliteit gewaarborgd is.
  • Resultaten audit: bovenstaande items en nog veel meer zoals nakomen van afspraken, algemene indicatoren zoals een privacyreglement, klachtenprotocol worden geaudit en ingezien door een externe auditor.

 

Al met al is het een zware audit waar niks vanzelf gaat en waar RuimBaan alles moet aantonen en ook een verplicht succespercentage moet hebben. Toch weten we het ieder jaar met vlag en wimpel te behalen en blijven we actief werken aan de kwaliteit die we bieden.

meer nieuws

 
24 juli 2019


27 mei 2019


16 oktober 2018


8 februari 2018


6 februari 2018


30 januari 2018


6 december 2017


28 september 2017


12 juni 2017


21 april 2017


13 april 2017


16 januari 2017


23 december 2016


23 december 2016


20 december 2016


1 december 2016


24 november 2016


22 november 2016


21 november 2016


20 november 2016


17 november 2016


14 november 2016


9 november 2016


27 oktober 2016


25 oktober 2016


20 oktober 2016


23 september 2016


22 september 2016


20 september 2016


13 september 2016


17 augustus 2016


10 augustus 2016


4 augustus 2016


2 augustus 2016


14 juni 2016


19 februari 2016


21 december 2015


8 september 2015


11 juni 2015


26 maart 2015


28 oktober 2014


5 maart 2015


23 februari 2015


21 augustus 2014


10 november 2014


12 januari 2015


24 februari 2014