IdeeŽn? Tips? Klachten?
Meld het ons

Klachten

De Twentse Zorgcentra vindt het belangrijk om goede zorg te bieden. Om dit te waarborgen is het van groot belang goed naar jou als cliënt(vertegenwoordiger) te luisteren en daarom nemen wij bij klachten en onvrede de klager serieus. Dat is onze visie en ons motto daarbij is: “iedere klacht is een gratis advies”. De Twentse Zorgcentra wil dat je jouw klacht op eenvoudige wijze kenbaar moet kunnen maken bij degene die de klacht het beste kan oplossen. Klik hier voor ons klachtenbeleid van mei 2016.


Waar kun je met jouw klacht terecht?

De Twentse Zorgcentra doet er alles aan om eventuele klachten naar tevredenheid te behandelen en op te lossen. Heb je een klacht dan is het bespreken van jouw klacht met de betrokken medewerkers of de leidinggevende de eerste logische stap. Dat is ook de beste weg omdat jouw klacht dan snel kan worden opgelost. Wanneer in de contacten met het team jouw klacht niet opgelost wordt, dan heb je de volgende mogelijkheden: de klacht voorleggen aan de manager of de regiomanager.

 

Je kunt je bij het bespreken van een klacht laten ondersteunen. Bijvoorbeeld om te bemiddelen in het zoeken naar oplossingen. Binnen De Twentse Zorgcentra kun je die ondersteuning krijgen van een onafhankelijk ombudsfunctionaris of de interne klachtenfunctionaris.

Ontvang je zorg vanuit de Jeugdwet? Dan kun je terecht bij een vertrouwenspersoon van het Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg (het AKJ).

 

Je kunt je klacht ook formeel laten behandelen door de onafhankelijke Regionale Klachtencommissie Twente. Onder aan deze pagina vind je de contactgegevens.


Direct uw klacht melden? Klik dan hier.

 

Ina de Groot

Ina de Groot

Contactadres klachtenfunctionaris

T 088 430 4308 / 06 4300 8370

E klachtenfunctionaris@detwentsezorgcentra.nl

Frans Koel

Frans Koel

Ombudsfunctionaris Regio Almelo

T 053 538 2154

E f.koel@kpnplanet.nl

Truus Kamphuis-Heerdink

Truus Kamphuis-Heerdink

Ombudsfunctionaris Regio Enschede

T 053 432 6239

E truus.kamphuisheerdink@kpnmail.nl

Jan Mistrate Haarhuis

Jan Mistrate Haarhuis

Ombudsfunctionaris Regio Losser

T 0541 518 656

E mistrate.haarhuis@concepts.nl

Advies- en klachtenbureau Jeugdzorg (AKJ)

Advies- en klachtenbureau Jeugdzorg (AKJ)

www.akj.nl

T 088 555 1000

E info@akj.nl

Regionale Klachtencommissie Twente

Secretariaat

T 088 430 4001

E secretariaat@regionaleklachtencommissietwente.nl


ideeŽn? tips? klachten?

Meld het ons